10 juni camino laatste dag ! - Reisverslag uit Santiago de Compostela, Spanje van sander spelt - WaarBenJij.nu 10 juni camino laatste dag ! - Reisverslag uit Santiago de Compostela, Spanje van sander spelt - WaarBenJij.nu

10 juni camino laatste dag !

Door: spelt

Blijf op de hoogte en volg sander

11 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostela

10 juni Camino.laatste dag . Heel vroeg wakker ondanks het feit dat ik laat ging slapen. Ned staat op het punt van vertrek en ook nu nemen we afscheid.. Nog een uurtje dan ga ik ook pleite. Tijdens het ontbijt met Murray komt Wim zoals afgesproken binnen we eten wat en gaan met ze'n drieën ri het busstation. In een prima touringcar naar het vliegveld.. No problemo. Wachten dan maar. We drinken een pintje en lachen ons rot omdat we beide toch ook best emo zijn … na twee pinten besluiten we om wat te gaan eten . We lopen het terrein van het vliegveld af op zoek naar een resto …. krijg nou wat .. gele pijlen .. in het restaurant vraagt wim of die van de camino portoguese is .. en de serveerster knikt ja .. zijn volgende vraag is eigenlijk met een grap of we dan ook niet een stempel kunnen krijgen .. we hebben toch de eerste meters van ook deze camino gelopen ;-) tuurlijk .. een stempel .. als de serveerster onze credentials aanpakt en het aantal stempels ziet die wij al hebben begint ze spontaan te huilen …. wij snotteren vrolijk mee .als we vragen naar het hoe en waarom zegt ze dat ze ook twee x de portoguese gelopen heeft en het verder niet kan uitleggen .. later rekenen we uit dat zij waarschijnlijk rond de 20 stempels heeft terwijl wij er meer dan 35 hebben . Ook denken we dat er veel lege credentials gestempeld worden op deze lokatie zo dichtbij het vliegveld .Dit gaan we niet meer vergeten .terug op het vliegveld inchecken-boarden en off we go ! Het is 00.15 als we landen op schiphol . . Ik kan meerijden met fam van wim tot aan de rand van nieuwegein zodat ik nog een laatste wandeling richting huis kan maken .. een momentje voor mezelf . . iets voor twee uur in de nacht van maandag op dinsdag weer thuis zonder dat iemand ervanaf wist. Komende Vrijdag-avond zou ik arriveren . Ik whats-app wat flauwe berichtjes naar huis en het duurt even maar dan zijn alle souvenirs en kadoos uit de tas en lijkt iedereen blij ;-) lekker in me eigen nestje tukken !!!! over enkele dagen volgt nog een laatste woord

• 12 Juni 2013 - 08:57

Bob: